Az UEFA programját, amely a női labdarúgás üzleti lehetőségeit vizsgálja, a futball és az üzleti szféra találkozásához igyekszik segítséget nyújtani, tulajdonképpen a szakág fejlődése hívta életre, sőt „kényszerítette ki”. Egy évtizede, de akár csak néhány évvel ezelőtt is még elképzelhetetlennek tűnhetett, hogy a női futballra üzleti modelleket lehet építeni, hogy a csapatok, a mérkőzések annyi szurkoló érdeklődésére tartanak számot, amely már a szponzorok, sőt a legnagyobb szponzorok számára is vonzó.
– Az első, amit említenem kell a konferencia, de akár az egésznapos program kapcsán, az a profizmus, amely az UEFA-t ezekben a kérdésekben jellemzi. Az elhangzott előadások, panelbeszélgetések nagyon érdekesek voltak még úgy is, hogy fájó szívvel állapítottuk meg, egyelőre mennyire messze járunk még ettől. De tanultunk, tapasztaltunk is sokat, az világosan látszik, ahhoz, hogy eredményeket érjünk el, legyenek saját szponzoraink és marketing szempontból is értékelhető legyen a magyar női futball, a kluboknak és a szövetségnek közösen kell gondolkodnia, dolgoznia. Az egyik előadás például az 2019-2020-as szezont bázisnak tekintve összehasonlította az üzleti támogatók számát a jelenlegivel – ugrásszerű ebben is a fejlődés. Holland szakemberek mutatták be a bajnokcsapatukat, a Twentét – amelynek mindössze hat hivatásos játékosa van – és nagyon érdekes volt az a beszélgetés, amely a marketingről, a szurkolók bevonásáról szólt. Az egyik prezentációba pedig Zágor Detty fotója is bekerült – mesélte a konferenciáról Pinczi Anita.
– A délutáni mérkőzés, az FC Barcelona és a VfL Wolfsburg Női Bajnokok Ligája-döntője kapcsán is azt szeretném kiemelni – tette hozzá Dénes Dorka –, hogy az UEFA számára mennyire fontos a profizmus, illetve, hogy bemutassa, milyen nagyszerű szurkolói élményt kínál a női futball. Azt is tapasztaltuk, hogy a nemzetközi női labdarúgás legnagyobb sztárjai – mint Sarina Wiegman, vagy Beth Mead – egyáltalán nem megközelíthetetlenek, velük találkozva is élményekkel lehet gazdagodni. Azt gondolom, nekünk is gondolkodnunk kell azon, megoldást kell találni arra, hogy a női futball, elsősorban persze a Simple Női Liga és a válogatott csapatunk, miként tud minél több élményt nyújtani a szurkolók, közöttük a gyerekek számára is.
Női U17-es válogatottunk 4-1-es vereséget szenvedett Belgiumtól a Tubize-ben rendezett felkészülési mérkőzésen.
Az észak-macedónok és a bolgárok legyőzése után a női U15-ös válogatottunk a házigazda Szlovénia ellen is nyert (3-1), ezzel veretlenül végzett az élen az UEFA Development tornán.
A Simple Női Kupa 4. fordulóját rendezik a héten, a tét a legjobb nyolc közé jutás. Négy párban élvonalbeli csapatok találkoznak, a Simple Női Liga további négy csapata NB II-es csapattal találkozik, illetve találkozott.
Női U17-es válogatottunk 4-1-es vereséget szenvedett Belgiumtól a Tubize-ben rendezett felkészülési mérkőzésen.
Az észak-macedónok és a bolgárok legyőzése után a női U15-ös válogatottunk a házigazda Szlovénia ellen is nyert (3-1), ezzel veretlenül végzett az élen az UEFA Development tornán.
Az MTK Budapest és a Puskás Akadémia öt góllal, az FTC-Telekom és a Szeged négy góllal nyert a Simple Női Liga 6. fordulójában. Siklér Kinga négy, Nagy Vanessza és Milica Popovics három-három találattal ajándékozta meg csapatát.