Az UEFA programját, amely a női labdarúgás üzleti lehetőségeit vizsgálja, a futball és az üzleti szféra találkozásához igyekszik segítséget nyújtani, tulajdonképpen a szakág fejlődése hívta életre, sőt „kényszerítette ki”. Egy évtizede, de akár csak néhány évvel ezelőtt is még elképzelhetetlennek tűnhetett, hogy a női futballra üzleti modelleket lehet építeni, hogy a csapatok, a mérkőzések annyi szurkoló érdeklődésére tartanak számot, amely már a szponzorok, sőt a legnagyobb szponzorok számára is vonzó.
– Az első, amit említenem kell a konferencia, de akár az egésznapos program kapcsán, az a profizmus, amely az UEFA-t ezekben a kérdésekben jellemzi. Az elhangzott előadások, panelbeszélgetések nagyon érdekesek voltak még úgy is, hogy fájó szívvel állapítottuk meg, egyelőre mennyire messze járunk még ettől. De tanultunk, tapasztaltunk is sokat, az világosan látszik, ahhoz, hogy eredményeket érjünk el, legyenek saját szponzoraink és marketing szempontból is értékelhető legyen a magyar női futball, a kluboknak és a szövetségnek közösen kell gondolkodnia, dolgoznia. Az egyik előadás például az 2019-2020-as szezont bázisnak tekintve összehasonlította az üzleti támogatók számát a jelenlegivel – ugrásszerű ebben is a fejlődés. Holland szakemberek mutatták be a bajnokcsapatukat, a Twentét – amelynek mindössze hat hivatásos játékosa van – és nagyon érdekes volt az a beszélgetés, amely a marketingről, a szurkolók bevonásáról szólt. Az egyik prezentációba pedig Zágor Detty fotója is bekerült – mesélte a konferenciáról Pinczi Anita.
– A délutáni mérkőzés, az FC Barcelona és a VfL Wolfsburg Női Bajnokok Ligája-döntője kapcsán is azt szeretném kiemelni – tette hozzá Dénes Dorka –, hogy az UEFA számára mennyire fontos a profizmus, illetve, hogy bemutassa, milyen nagyszerű szurkolói élményt kínál a női futball. Azt is tapasztaltuk, hogy a nemzetközi női labdarúgás legnagyobb sztárjai – mint Sarina Wiegman, vagy Beth Mead – egyáltalán nem megközelíthetetlenek, velük találkozva is élményekkel lehet gazdagodni. Azt gondolom, nekünk is gondolkodnunk kell azon, megoldást kell találni arra, hogy a női futball, elsősorban persze a Simple Női Liga és a válogatott csapatunk, miként tud minél több élményt nyújtani a szurkolók, közöttük a gyerekek számára is.
A Nemzetek Ligája-mérkőzésekre készülő női A-válogatott március 31-én ismét szurkolók előtt tréningezett, ezúttal a gyirmóti Alcufer Stadion edzőpályáján.
Az ETO, az FTC-Telekom és a Puskás Akadémia is magabiztosan győzött a Simple Női Liga 17. fordulójában. Csak öt mérkőzést játszottak le, a Szekszárd–KÉSZ-St. Mihály-mérkőzést április 16-ra halasztották.
A Nemzetek Ligája-mérkőzésekre készülő női A-válogatott március 31-én ismét szurkolók előtt tréningezett, ezúttal a gyirmóti Alcufer Stadion edzőpályáján.
A Nemzetek Ligája-mérkőzésekre készülő női A-válogatott március 31-én ismét szurkolók előtt tréningezett, ezúttal a gyirmóti Alcufer Stadion edzőpályáján.
Az ETO, az FTC-Telekom és a Puskás Akadémia is magabiztosan győzött a Simple Női Liga 17. fordulójában. Csak öt mérkőzést játszottak le, a Szekszárd–KÉSZ-St. Mihály-mérkőzést április 16-ra halasztották.
A Vasas Kubala Akadémia csapata csak döntetlent játszott otthon a Tigre HFC Vasaddal a női NB II Keleti csoportjának 14. fordulójában. Az Eger úgy megszórta a súlyos gondokkal küzdő Hatvant, hogy – igaz, egy mérkőzéssel többet játszva riválisánál –, átvette az első helyet az Újpesttől.